Lösenordskrångel

Wohoo, äntligen kommer jag åt bloggen igen! Pga ny iphone då android inte var min grej, så insåg jag att jag inte kom ihåg mitt lösenord när jag drog igång wordpress-appen. Självklart kom jag inte heller ihåg lösenordet till mailen som jag kopplat bloggen till. Detta i samband med vår lilla bebis utvecklingsfas som gjort mig totalt sönderstressad gjorde att jag uppgivet konstaterade att bloggen var borta för evigt. Nu när bebisen är skapligt nöjd och glad igen har min förmåga att tänka klart återkommit och plötsligt lyckades jag återställa lösenorden och nu är jag igång igen. Hallelujah! Var helt bedrövad över att inte kunna skriva av mig på bloggen faktiskt.

Nåja. Det som är nytt sen sist är att bebisen börjat acceptera vagnen och faktiskt sover gott i den! Hon sover iofs aldrig mer än en halvtimme men skönt att ta en tur i friska luften då och då, och bespara ryggen från bärande i selen om hon inte lyckats somna i famnen i soffan. Några gånger har hon somnat i vår säng också vilket kändes toppen, men efter några dagar blev det hysterisk gråt varje gång vi försökte. Helt sjukt vad det varierar från dag till dag vad det är som funkar! Några gånger har vi hoppfullt pratat om att kanske få in någon slags rutiner, men det går ju verkligen inte. Sköterskan på BVC skrattade åt mig när jag berättade det och sa att rutiner vad gäller sömnen får man inte förrän de blivit 1-1 1/2 år. Sååå skönt att höra och få släppa de förväntningarna vi haft som gjort att vi känt oss misslyckade. ”Alla andra” med bebisar i samma ålder verkar ju ha rutiner redan och allt verkar så enkelt. Här hemma är det fortfarande bärsele och skumpande som gäller för att få bebisen att somna så hårt att vi kan ge henne en sista slurk mat medan hon halvsover och sen lägga henne i spjälsängen. Ibland får hon sova i vår säng beroende på hur oroligt hon sover, för där slappnar hon av mycket bättre.

Vi har fortfarande inte fått någon rutin på D-dropparna då hon får ont i magen av dem vi fått från BVC. Har googlat och läst att dem innehåller ett cancerframkallande ämne så tur att hon inte klarar av dem känner jag nu. Har testat Sempers D-droppar men hon blir orolig i magen av dem också verkar det som. Ska nog låta magen vila i några dagar innan vi testar igen, men sen ska jag nog beställa både ekologisk flytande D-vitamin och Dunmedics och se om någon av dem varianterna funkar. Vill ju gärna att hon ska få i sig vitaminerna eftersom de är så viktiga.

Har tusen tusen mer saker att skriva om efter det här uppehållet, men måste hejda mig lite. Älskade bebisen har vaknat efter en ”rejäl” tupplur på 40 minuter så nu ska här mysas! :D

2 tankar om “Lösenordskrångel

  1. Äntligen tillbaka! Men vad fina ni är :) Jättekul att få se en bild när man följt er resa, nu får man ett ansikte till allt man läser. Kram

    • Haha, tack. :) Jag lade upp bilden först, supernöjd, sen började jag tänka på alla de som är försiktiga med att visa upp sina bebbar och blev osäker på om det var ogenomtänkt av mig och tog bort den. Men kul att du hann se även om bilden är borta nu! ;) Det var det som var tanken att bjuda tillbaka lite med tanke på hur öppna ni andra är, och så vill man ju såklart visa alla i hela världen vilken fantastisk liten skapelse vår lilla bebis är! :D

Lämna en kommentar